De verschillende fasen van uw aankoop
1. Uw appartement reserveren
2. Alle wettelijke documenten opsturen
Alle juridische documenten naar uw notaris sturen (bouwvergunning, ontwerpovereenkomst, plannen, bestek, enz.).
3. Ondertekening van de voorlopige koopovereenkomst
- betaling van een voorschot van 5%
- verminderd met de eventuele aanbetaling bij reservering
4. Opheffing van de opschortende voorwaarde van uw lening
Zodra de opschortende voorwaarde van uw lening is opgeheven, kunt u (afhankelijk van het schema van wijzigingen) afspraken maken met de verschillende leveranciers.
5. Ondertekening van de koopakte
4 maanden nadat de opschortende voorwaarden zijn opgeheven, ontvangt u een volledige afrekening:
- 100% van de waarde van de grond en de registratierechten daarop (belastingaftrek mogelijk op registratierechten)
- eventuele bouwwerkzaamheden die al zijn uitgevoerd op de datum van de akte, en de btw hierover (in overeenstemming met de bepalingen van de voorlopige koopovereenkomst)
- de kosten van de notaris
- basiskosten voor de akte
- aftrek van de 5% die al betaald was op het moment van de voorlopige koopovereenkomst.
6. Betaling na uw akte
Naarmate de bouwwerkzaamheden vorderen, stuurt de ontwikkelaar u facturen, samen met het certificaat van de architect, voor elke voltooide bouwfase, tot aan de voorlopige oplevering.
7. Einde van de bouw
- betaling voor de laatste fase van de bouw
- betaling van de aansluitingskosten*.
- voorlopige oplevering van uw appartement
*Behalve in bijzondere gevallen
Uw garanties Wet van Breyne _ Opleveringsgarantie _ Een jaar garantie tegen verborgen gebreken tussen de voorlopige oplevering en de definitieve oplevering _ Tien jaar garantie _ Vergoeding voor vertragingen in de bouw.